Prev Next

Legislatia muncii va fi predata in scoli

Tinerii aflati in primii ani de munca sunt principalele victime in accidentele de munca din cauza faptului ca nu-si cunosc drepturile pe care le au ca si angajati, mai multe...

Read more

Ce e de facut acum, cand EN 954 nu mai e…

In ultimii ani s-a discutat foarte mult despre trecerea de la standardul EN 954 la mai noul si controversatul EN 13849. In cele ce urmeaza analizam ce inseamna de fapt...

Read more

Cat va costa un accident de munca?

Orice eveniment (incident sau accident) din domeniul SSM implică post-cheltuieli pentru angajator. Acest fapt insa poate fi evitat prin apelarea la un set de masuri tehnico-organizatorice rezultate in urma evaluarilor...

Read more

Se modifica legislatia cadru SSM

Dupa cum stiti, in 2010 Guvernul Romaniei a modificat normele metodologice aprobate prin HG1425/2006 prin HG955/2010, printre alte modificari existand si cea referitoare la ocupatiile specifice domeniului SSM, necesare desfasurarii...

Read more

Un muncitor a murit intr-o explozie cont…

Un angajat al exploatarii miniere de uraniu Crucea a murit, marti dimineata, in urma unei deflagratii produse in mina, reprezentantii Inspectoratului Teritorial de Munca Suceava afirmand ca explozia a fost...

Read more
Despre Safety-Portal Portofoliu de produse

Portofoliu produse

Scannerele laser reprezinta sisteme compacte care scaneaza imprejurimile cu o raza (radar optic). Daca pulsurile de lumina emise lovesc un obiect, lumina este reflectata, obiectul fiind astfel detectat de catre receptorul scannerului. Timpul scurs intre emisia unui puls luminos si receptia reflexiei reprezinta distanta dintre scannerul laser si obiectul detectat (tehnologia de masurare time-of-flight). O oglinda interna rotativa „misca” pulsurile luminoase in cerc pentru a realiza scanarea bidimensionala.

Sistemele de securitate cu camera de la SICK reprezinta echipamente electrosensibile de protectie care folosesc tehnologii de procesare avansata a imaginilor pentru protectia zonelor sau punctelor periculoase. Emitatorul si receptorul sunt incorporati in aceeasi carcasa. Functiile interne de reset si de monitorizare a echipamentelor externe sunt integrate deja.

Cortinele optice de securitate sunt folosite pentru protectia degetelor, a mainilor precum si pentru protectia la acces in zone periculoase. Acestea constau dintr-un emitator si un receptor si sunt electrosensibile. in functie de tip, pot fi integrate sau selectate diferite functii de securitate precum: restart interlock, monitorizarea dispozitivelor externe, intrerupere fixa sau dinamica a razelor campului de protectie, functia PSDI, functia de bypass sau selectarea modului de operare.

Barierele optice de securitate sunt folosite pentru protectia la acces in zone periculoase. Acestea constau dintr-un emitator si un receptor sau din emitator/ receptor in unitatea activa si oglinda in unitatea pasiva si sunt electrosensibile. Daca cel putin una dintre razele barierelor este intrerupta, acestea asigura un semnal de oprire necesar intreruperii starii periculoase a masinii.

Senzorii optici de securitate de la SICK constau ori dintr-o pereche de emitator/receptor cu functie de autotestare interna, ori dintr-o pereche de senzori optici si o unitate separata de evaluare. Aceste componente de securitate au un domeniu impresionant de scanare si sunt oferite intr-o varietate de forme si dimensiuni.

Pentru protectia masinii sau sistemului dvs., COMPEC va ofera o mare varietate de comutatoare de securitate: de la comutatoarele de securitate cu carcase metalice rezistente la coroziune pana la cele comune, cu carcase din plastic. Solutia cea mai potrivita de securitate este disponibila intotdeauna la COMPEC prin intermediul produselor SICK.

Comutatoarele non-contact sunt folosite atunci cand este nevoie de garduri de protectie mobile, monitorizate la miscari cu nivel crescut al vibratiilor. COMPEC va ofera comutatoare non-contact cu trei principii de operare: magnetic, cu transponder si inductivi. in plus, pentru fiecare senzor exista diferite tipuri de design: cuboid sau cilindric. Ca rezultat, comutatorul de securitate optim poate fi usor ales, in functiile de specificul aplicatiilor.

Cu ajutorul elementelor de comanda de securitate, miscarile periculoase pot fi oprite si controlate foarte usor si ergonomic. Pentru functii de oprire in caz de urgenta, se recomanda folosirea fie a butoanelor ES21, fie a comutatoarelor cu franghie i110RP sau i150RP. Aceste elemente sunt fabricate in conformitate cu standardele relevante SR EN ISO 13850 si respectiv SR 60947-5-5. Principala functie a acestora este sa se blocheze dupa actionare si sa poata fi apoi deblocate doar manual.

Pentru ca semnalele provenite de la diferite componente de securitate (bariere sau cortine optice, scannere laser etc.) sa poata opri miscarea periculoasa, este intotdeauna nevoie si de elemente de comutare de tip releu, care sa fie capabile sa comute puterea mare instalata la care functioneaza utilajul. in plus, toate contactele releelor trebuie permanent monitorizate, practic aceasta caracteristica fiind cea care le diferentiaza de releele clasice.

Controllerele Flexi Classic si Flexi Soft reprezinta sisteme modulare si expandabile, lucru ce previne folosirea de controllere dotate cu intrari/ iesiri in plus. Folosind uneltede de configurare de la SICK, inginerii proiectanti au puterea de a selecta rapid senzorii si/ sau elementele de actionare prin folosirea de simboluri drag-and-drop în interfata softwareului. Rezultatul este o diagrama completa de conectare cu conexiunile electrice necesare usor de urmarit. Ambele tipuri de controllere pot fi optim integrate cu toti senzorii de securitate din sistem. De asemenea sunt disponibile interfete PROFINET, PROFIBUS, CANopen sau Ethernet.

Oglinzile si coloanele de montare sunt folosite acolo unde sunt probleme la montarea componentelor optice de securitate. La centrele de prelucrare bruta sau la portile de acces/iesire materiale fabricate, componentele de securitate trebuie montate in spatii deschise. La paletizoare, conveioare, celulele robotizate specifice industriei auto, acest tip de montare este foarte des intalnita.